“Судно Navi Star під прапором Панами, яке прямує з України до Ірландії і вийшло з Одеського порту з 33 тисячами тонн кукурудзи, досягло призначеного місця на півночі Стамбула і кинуло якір”,– сказано у твіті.
У міноборони Туреччини зазначили, що “найближчим часом судно буде проінспектовано” координаційним центром, створеним після досягнення “зернової угоди”.
Ukrayna’dan * rlanda’ya gidecek olan ve 33 bin ton m * s * r ile Odessa Liman * ‘ndan hareket eden Panama bayrakl * NAVISTAR isimli gemi * stanbul’un kuzeyinde belirlenen mevkiye ula * arak. Gemi ilerleyen saatlerde Mü * terek Koordinasyon Merkezi taraf * ndan denetime tabi tutulacak. pic.twitter.com/g0lvBBqm8k
– TC Millî Savunma Bakanl * (@tcsavunma) August 6, 2022
5 серпня з портів Одеса та Чорноморськ вийшов перший караван, що складається з балкерів Navi Star, Rojen та Polarnet. На їхньому борту, за даними української влади, знаходяться 57 тис. тонн української кукурудзи, вона прямує покупцям у Туреччині, Великій Британії та Ірландії.
22 липня в Туреччині відбулося підписання угод про морський експорт українського зерна (Україна підписала документ із Туреччиною та ООН, Росія дзеркально зробила те саме). Агентство “Інтерфакс-Україна”, посилаючись на текст документа, повідомило, що угода стосується безпечного судноплавства для експорту зерна, продуктів та добрив із морських портів Одеса, Чорноморськ та Південний протягом 120 днів з моменту підписання з можливістю продовження цього терміну.
Судно Razoni під прапором Сьєрра-Леоне, завантажене 26 тис. тонн кукурудзи, вийшло з Одеського морського торговельного порту 1 серпня. Суховантаж іде до Лівану. Razoni зайшло до територіальних вод Туреччини 2 серпня. Наступного дня судно доглянули, і воно продовжило рух.
Туреччина 3 серпня запропонувала збільшити до трьох на день кількість суден із продовольством, що йдуть з України.